Een domein voor je product, dienst of bedrijf kiezen is geen gemakkelijke opgave.
Gelukkig zijn er enkele richtlijnen die je kunt gebruiken en er zijn ook misstappen te maken
die je moet zien te vermijden.

Een misstap die veel startende ondernemingen maken in hun zoektocht naar een domeinnaam
is het controleren welke domeinnamen vrij te registreren zijn. En dat is wat succesvolle bedrijven
die verstand hebben van marketing en positionering niet doen.

Succesvolle bedrijven laten hun merkproces echter niet sturen door de beschikbaarheid
van
vrij te registreren domeinnamen!

De afgelopen jaren heb ik geleerd dat succesvolle bedrijven, die durven te investeren in de juiste
domeinnaam dat doen omdat ze de domeinnaam niet zien als een domeinnaam maar ze zien er
een waardevolle asset voor hun bedrijf in.

Of ze zijn bereid om een top domeinnaam defensief weg te kapen voor hun concurrenten omdat
ze weten dat deze hier een marketingvoordeel mee kunnen behalen.

Veel bedrijven gesproken die niet wilde investeren in een goede domeinnaam voor hun bedrijf zagen
niet de kans op een waardevolle asset, ze zagen er een extra (onnodige) marketinguitgave in.

Sowieso zie ik de aanschaf van een top domeinnaam niet als een marketinguitgave…

Laten we eens kijken naar de marketinguitgaven van een bedrijf, zodra de marketinguitgaven
worden stop gezet en de geldkraan wordt dicht gedraaid wordt er geen enkele vorm van marketing
meer gedaan!

Een domeinnaam is een eenmalige investering die je bedrijf, dienst of product in staat stelt
om online leidend te worden in de markt.

De juiste domeinnaam stelt bedrijven zonder een groot marketingbudget in staat om online leidend
te worden in hun markt.

Met een top domeinnaam vallen ze online beter op waardoor ze veel effectiever aan de vraag of de
behoefte van hun potentiële klanten kunnen voldoen

Hoe beter de domeinnaam de boodschap van het product, dienst of bedrijf communiceert des te
exponentieel krachtiger de verdere marketingcampagnes zullen verlopen.

Wanneer klanten de domeinnaam eenvoudig kunnen onthouden wordt het effect nog eens verstrekt
door meer terugkerende bezoekers op de website.

Een top domeinnaam kan het verschil tussen “een rol hebben in de online markt” of
“online leidend zijn in de markt!”

Een top domeinnaam heeft de potentie om misschien wel de meest waardevolle asset van het bedrijf
te worden, een asset die de basis legt om online leidend te worden in de markt en een asset die jaar
na jaar “gratis” op de automatische piloot nieuwe klanten werft voor het bedrijf…

Share This

Share This

Share this post with your friends!

Share This

Share this post with your friends!